MENU

TYDZIEŃ PIERWSZY: WARZYWA 

  • ,,Marchewkowe smaki''-zabawa badawcza. Dzielenie się spostrzeżeniami;
  • ,,Marchew''-zabawa grafomotoryczna do tekstu A.Maćkowiaka. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej w trakcie próby rysowania i kolorowania;
  • ,,Co wyrośnie z tej marchewki?''- zabawa badawcza. Założenie hodowli marchwi-obserwowanie wzrostu rośliny oraz czynników wpływających na wzrost, m.in.podlewanie;
  • ,,Marchewkowa grządka''-zabawa dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni i stosowania pojęć: 'nad, pod';
  • ,,Piosenka wesołej kapusty''-zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence. Kształtowanie umiejętności sprawnego ustawiania się w kole wiązanym. Wprowadzenie tempa szybko-wolno;
  • ,,Gdzie się ukrył pomidor''-zabawa słuchowo-wzrokowa. Rozwijanie percepcji słuchowo-wzrokowej;
  • ,,Podróż do ogrodu''-zabawa dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności układania szeregów z powtarzających się przedmiotów; dostrzeganie powtarzalności i kontynuowanie rytmów. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania i liczenia. Rozpoznawanie i nazywanie kształtu trójkąta;
  • ,,Uważaj, kapusta''- zabawa ruchowa z elementem równowagi;
  • ,,Kiszenie kapusty''- zabawa badawcza. Poznawanie działania soli na warzywo. Obserwowanie zmian;
  • ,,Placki ziemniaczane z sosem koperkowym''- formowanie i spłaszczanie kuli z masy solnej w oparciu o zagadkę i wiersz ,,Kopytka'' A. Widzowskiej-Pasiak. Kształtowanie sprawnośći manualnej poprzez lepienie i ozdabianie zieloną farbą plakatową;
  • ,,Kosze z ziemniakami''-zabawy materiałem przyrodniczym na świeżym powietrzu;
  • ,,Gdzie jest taka dynia''-zabawa spostrzegawcza. Kształtowanie pojęcia 'taki sam' przez porównywanie par obrazków;
  • ,,Przed spożyciem-wielkie mycie''-zabawa badawcza w oparciu o słuchanie tekstu B.Piergi. Nazywanie wybranych warzyw, określanie sposobu ich spożywania( na surowo, gotowane,smażone itp.);
  • ,,Buraczek,buraczek''-zabawa ruchowa ze śpiewem;
  • ,,Kopiemy grządki''-zabawy z łopatkami z piaskownicy. Rozwijanie motoryki.

 

TYDZIEŃ DRUGI: JESIENIĄ W PARKU 

  • ,,Skarby jesieni''-wzbogacanie kącika przyrodniczego w oparciu o słuchanie wiersza H.Zdzitowieckiej. Kształtowanie spostrzegawczości podczas prezentacji darów jesieni;
  • ,,Liście''-zabawa badawcza z wykorzystaniem lupy. Oglądanie liści. Poznawanie ich wyglądu w powiększeniu. Poznanie budowy liścia;
  • ,,Szukamy liści''-zbieranie materiału przyrodniczego w trakcie spaceru lub w ogrodzie. Kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej w trakcie poznawania odgłosu chodzenia po liściach (stąpanie,szuranie,skakanie);
  • ,,Jesienna śpiewanka''-osłuchanie z piosenką. Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence;
  • ,,Kasztanowe koła''-układanie koła wg wzoru. Kształtowanie umiejętności słuchania poleceń;
  • ,,Kto dalej?''-toczenie materiału przyrodniczego (kasztanów) w trakcie pobytu na świeżym powietrzu-zabawy;
  • ,,Skarby jesieni''-zabawa dydaktyczna. Manipulowanie materiałem przyrodniczym. Porównywanie, klasyfikowanie przedmiotów wg kształtu. Kształtowanie umiejętności liczenia (do 3);
  • ,,Nawlekanie korali''-zabawa zręcznościowa. Rozwijanie motoryki małej;
  • ,,Gałązka jarzębiny''-zabawa sprawnościowa  w ogrodzie przedszkolnym. Kształtowanie umiejętności unoszenia kolan i stawiania szerokich kroków;
  • ,,Roztargniona wiewiórka''-stemplowanie sylwety gąbką moczoną w farbie plakatowej w oparciu o tekst T.Podleś. Rozwijanie motoryki małej;
  • ,,Szlaczek z orzechów''- układanie materiału przyrodniczego we wskazany przez Nauczyciela sposób: szereg. Kształtowanie spostrzegawczości poprzez zachowanie kolejności i rytmu przedmiotów;
  • ,,Jestem Kacperek i wolę kasztanowe przedszkole''-słuchanie tesktu G.Rosołowskiej. Zabawy manipulacyjne materiałem przyrodniczym. Kształtowanie uwagi dowolnej  i spostrzegawczości;
  • ,,Czapki dla żołędzi''-spacer do pobliskiego parku. Prowadzenie obserwacji środowiska przyrodniczego.

 

TYDZIEŃ TRZECI: LAS JESIENIĄ-ZWIERZĘTA W LESIE 

  • ,,Idzie jeż''- zabawa ruchowo-słuchowa wg M.Barańskiej;
  • ,,W lesie''-praca z obrazkiem w oparciu o teskt I .Salach. Poznanie środowiska leśnego, jego mieszkańców i ich zwyczajów;
  • ,,Igły''-zabawa dydaktyczna. Segregowanie pasków długich i krótkich;
  • ,,Liście''-prowadzenie obserwacji przyrodniczych w ogrodzie przedszkolym z użyciem lup. Kształtowanie umiejętności posługiwania się lupą w trakcie oglądania zdjęć;
  • ,,Jesienna śpiewanka''-zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence;
  • ,,Kto ma dom w lesie?''-zabawa percepcji wzrokowej. Wyszukiwanie obrazków przedstawiających mieszkańców lasu;
  • ,,Jeż''- próby rysowania postaci jeża w oparciu o wiersz A.Maćkowiaka. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
  • ,,Kto pamięta''- zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz I. Salach. Kształtowanie umiejętności liczenia;
  • ,,Sarna czy dzik?''- zabawa słuchowa. Rozpoznawanie dźwięków-dopasowywanie ich do odgłosu zwierzęcia;
  • ,,Takie same sarny''-dobieranie obrazków w pary. Kształtowanie spostrzegawczości;
  • ,,Czerwony''- malowanie palcami na podstawie wiersza M. Brykczyńskiego. Rozwijanie sprawności manualne. Kształtowanie umiejętności wykonywania poleceń Nauczyciela;
  • ,,Dzięcioły i robaki''- zabawa orientacyjno-porządkowa;
  • ,,Dzięcioł''-zabawa słuchowa. Rozwijanie wrażliwości słuchowej w trakcie odgadywania, skąd dochodzi określony dźwięk;
  • ,,Grzyby...''-założenie hodowli przedszkolnego grzyba w słoiku. Oglądanie eksponatów grzybów. Umieszczenie ich w kąciku przyrody;
  • ,,Grzybobranie''-zabawa ruchowa z elementem skłonu;
  • ,,Muchomor''-zabawa naśladowcza w oparciu o tekst A.Maćkowiaka, aranżacja ruchowa: I. Jabłońska-Gabrysiak;

 

TYDZIEŃ CZWARTY: PRZYGOTOWANIA DO ZIMY 

  • ,,Kłopoty Burka''- obejrzenie teatrzyku kukiełkowego. Poznawanie środowiska i warunków życia psa. Nabywanie zwyczajów opieki nad zwierzętami. Zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa kontaktów ze zwierzętami;
  • ,,Szczeka piesek,hau''- zabawa ortofoniczna i naśladowcza. Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji poprzez naśladowanie szczekania psa;
  • ,,Pies ma dobry węch''- określanie zapachów z otoczenia w trakcie pobytu na świeżym powietrzu;
  • ,,Mała wiewióreczka''- zabawy muzyczne przy piosence;
  • ,,Karmnik''- słuchanie opowiadania O.Masiuk; kształtowanie uwagi dowolnej;
  • ,,Domek dla ptaszków''-zabawa wzrokowa. Kształtowanie spostrzegawczości w trakcie układania karmnika wg wzoru;
  • ,,Wiewiórka''-zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz I.Salach. Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni (wysoko-nisko);
  • ,,Co dla wiewórki?''-rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów. Kształtowanie logicznego myślenia;
  • ,,Dary jesieni''- rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw z domowych przetworów w oparciu o tekst I.Salach. Podkreślenie znaczenia przetworów jako rodzaju zapasu na zimę;
  • ,,Zbieramy ziemniaki do spiżarni''- zabawa ruchowa z elementem skłonu;
  • ,,Pólka z prztworami''- zabawa dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności porządkowania i określania położenia przedmiotów w przestrzeni;
  • ,,Podglądamy jesień''- prowadzenie obserwacji przyrodniczych. Określanie cech pogody i jesiennego krajobrazu w trakcie pobytu na powietrzu;
  • ,,Dwie kumoszki''- kiszenie kapusty (lub ogórków) w nawiązaniu do tekstu M.Strzałkowskiej. Kształtowanie uwagi dowolnej. Poznawanie etapów robienia przetworów;
  • ,,Przetwory''- zabawa dydaktyczna. Rozponawanie i nazywanie przedmiotów związanych z przygotowaniem przetworów;
  • ,,Dżem owocowy''- zabawa orientacyjno-porządkowa.

Kontakt

Przedszkole Niepubliczne
Edukacyjno-Sportowe MAPECIAKI

tel.: +48 506 127 000
e-mail: kontakt@mapeciaki.pl

Przedszkole Dąbka

ul. Płk. Dąbka 8
84-200 Wejherowo

Przedszkole Sucharskiego

ul. Kotłowskiego 2a
84-200 Wejherowo

Żłobek Bolszewo

84-239 Bolszewo
ul. Wyszyńskiego 3/1

Napisz do nas!

Powered by BreezingForms
© 2017 Mapeciaki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookie
Stroną opiekuje się: Webla.pl
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.