MENU

 

TYDZIEŃ PIERWSZY: PRZEZ OKRĄGŁY ROK

-,,Zimowe echo''- zabawa słuchowa. Kształtowanie spostrzegawczości słuchowej;

-,,W zaspę ,hop!''-zabawa z elementem skoku;

-,,Bal pór roku''- zabawy muzyczno- ruchowe przy muzyce dowolnie wybranej przez N. Kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał;

-,,Skąd się bierze zielony?''- zabawy badawcze. Poznawanie zjawiska mieszania się farb.

-,,Opady''- prowadzenie obserwacji. Poznawanie cech charakterystycznych pogody;

-,,Wiosna, lato, jesień, zima''- zabawa dydaktyczna. Kształtowanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia w trakcie układania obrazków w odpowiedniej kolejności. Nazywanie pór roku;

-,,Dotknij ręką''- zabawa wzrokowo- motoryczna. Rozwijanie motoryki w trakcie dotykania rękoma w określone pola na ceracie;

-,,Wiatr''- praca plastyczna w oparciu o tekst D. Gellner . Kształtowanie umiejętności motoryczno- oddechowych w trakcie dmuchania przez rurkę do napojów;

-,,Na karuzeli''- zabawa słuchowo- motoryczna. Kształtowanie percepcji wzrokowej, słuchowej i motoryki w trakcie naśladowania czynności nauczyciela;

-,,Karuzela kolorów''- zabawa badawcza. Poznawanie zjawiska powstawania białego światła- obserwacja szybko kręcącego się kolorowego koła i dzielenie się spostrzeżeniami;

-,,Jaka pogoda?''- prowadzenie obserwacji. Podawanie cech charakterystycznych pogody( zachmurzenie, temperatura, opady, wiatr itp.).

 

 

TYDZIEŃ DRUGI: BIAŁO DOOKOŁA

-,,Trzy guziczki''- zabawa naśladowcza wg M. Barańskiej;

-,,Gwiazdki''- słuchanie opowiadania O. Masiuk. Kształtowanie uważnego słuchania tekstu. Rozwijanie wypowiedzi poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania N;

-,,Czerwone- niebieskie''- zabawa dydaktyczna. Kształtowanie znajomości kolorów. Określanie cech wybranych przedmiotów na podstawie własnych doświadczeń;

-,,Taniec śnieżynek''- zabawa z elementem przysiadu;

-,,Śnieg''- ćwiczenie oddechowe i motoryczne. Usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych poprzez wydłużanie wydechu i dostosowanie siły natężenia powietrza w trakcie dmuchania na watę;

-,,Jaka to piosenka''- muzyczne zagadki. Rozpoznawanie znanych piosenek nuconych mormorando przez N lub poprzez prezentowanie rytmu piosenki instrumentem perkusyjnym lub innym ( wybór N);

-,,Zlodowaciałe stwory''- zabawa bieżna;

-,,Lód, lody i kolory''-zabawa badawcza. Poznawanie właściwości i zachowania się wody pod wpływem niskiej temperatury. Dzielenie się spostrzeżeniami;

-,,Historia jednej śnieżynki''- praca z historyjką obrazkową. Kształtowanie logicznego myślenia w trakcie przewidywania skutków i następstw działania;

-,,Ile gwiazdek?''- zabawa dydaktyczna. Kształtowanie umiejętności liczenia;

-,,Biały obrazek''- malowanie palcami białą farbą lub pastą do zębów. Rozwijanie sprawności motorycznych i percepcji wzrokowej w trakcie malowania;

-,,Berło królowej''- zabawa z elementem skłonu w przód;

-,,Zamek Królowej śniegu''- układanie budowli z pudeł różnej wielkości. Kształtowanie percepcji wzrokowej i motoryki dużej w trakcie tworzenia budowli przestrzennej.

 

 

TYDZIEŃ TRZECI- BABCIA I DZIADEK

-,,Kiedy babcia była mała''-rozmowa w oparciu o tekst I. Suchorzewskiej. Poznawanie osób z najbliższego otoczenia;

-,,Babcia czarodziejka''- zabawa badawcza. Wskazywanie następstw określonego działania;

-,,Cukierek dla babci''- zabawa dydaktyczna. Kształtowanie sprawności motorycznych w trakcie zawijania cukierków w papier i odszukiwania ich ukrytych wśród innych przedmiotów;

-,,Fajni dziadkowie''- osłuchanie z piosenką. Swobodne wypowiedzi ruchowe oparte na tekście piosenki;

-,,Kwiatek dla babci''- zabawa dydaktyczna. Kształtowanie spostrzegawczości w trakcie segregowania i układania guzików w określony przez N wzór (kwiatek);

-,, Aerobik dla babci''- zabawy ruchowe wg pomysłów N i dzieci przy piosence;

-,,Dziadek budowniczy''- zabawa dydaktyczna. Łączenie skutków i przyczyn. Podawanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;

-,,Dziadek do orzechów''- zabawa badawcza. Poznawanie sposobu działania prostych urządzeń;

-,,Koszyk dziadka''- zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie przedmiotów dotykiem. Kształtowanie spostrzegawczości słuchowej w trakcie analizy dźwiękowej prostych wyrazów w określonym przez N tempie i rytmie;

-,,Herbatka babci i dziadka''- wyklejanie sylwety kwiatu z wykorzystaniem różnego rodzaju herbat liściastych. Rozwijanie spostrzegawczości i sprawności motorycznych w trakcie posługiwania się pędzlem i smarowania określonej powierzchni klejem oraz posypywania jej herbacianymi kolorowymi liśćmi;

-,,Dziadek strażak''- zabawa z elementem skrętoskłonu;

-,,Skarpetka dziadka Władka''- zabawa dydaktyczna. Kształtowanie pojęć: para, prawa, lewa. Kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej w trakcie odszukiwania par obrazków;

-,,Buziaki dla babci i dziadka''- zabawy z cmokaniem. Usprawnienie pracy narządów artykulacyjnych;

-,,Zimowa aura''- prowadzenie obserwacji zimowego krajobrazu. Podawanie cech tego krajobrazu w trakcie spaceru.

 

 

TYDZIEŃ CZWARTY: LUBIMY ZIMĘ

-,,Śnieg''- rozmowa na podstawie tekstu I.Salach. Podawanie informacji o najbliższym otoczeniu;

-,,Kule''- zabawa badawcza. Poznawanie właściwości papieru (gazet). Rozwijanie sprawności motorycznych w trakcie zgniatania i formowania kuli;

-,,Jaka pogoda?''- spacer w pobliżu przedszkola. Określanie cech zimowej pogody i krajobrazu;

-,,Bałwanek''- zabawa z elementem toczenia;

-,,Humor Hanki''- zabawa słuchowo- motoryczna wg I. Jabłońskiej- Gabrysiak. Rozluźnianie napięcia mięśni;

-,,Zimowe zabawy''- zabawy muzyczno- ruchowe przy muzyce dowolnie wybranej przez N. Kształtowanie reakcji na sygnał. Zwrócenie uwagi na estetyczny sposób poruszania się, w tym podskoków z nogi na nogę;

-,,Nieprzemakalne''- zabawa badawcza. Poznawanie właściwości wchłaniania wody przez różne przedmioty;

-,,Szukamy górki''- spacer w pobliżu przedszkola. Wyszukiwanie bezpiecznych miejsc do zabawy na sankach;

-,,Zimowe wyścigi''- zabawa dydaktyczna. Kształtowanie percepcji wzrokowej w trakcie kontynuowania rytmów;

-,,Język na nartach''- zabawa logopedyczna. Usprawnianie pracy narządów mowy ( gimnastyka języka);

-,,Bałwanek''- praca plastyczna na podstawie tekstu A. Maćkowiaka. Rozwijanie motoryki małej w trakcie malowania palcem. Kształtowanie percepcji słuchowo- wzrokowej. Przypomnienie koła i pojęć określających wielkość ( małe, mniejsze);

-,,Dla Hani i Zbysia''- zabawa dydaktyczna. Nazywanie rodzaju łyżew i dyscyplin sportowych z nimi związanych (jazda figurowa na lodzie, hokej). Podawanie różnic między łyżwami męskimi i damskimi;

-,,Pasuje- nie pasuje''- zabawa dydaktyczna. Nazywanie przedmiotów. Kształtowanie umiejętności korzystania z posiadanej wiedzy o zimie i własnych doświadczeń;

,,Zimna zima''- ćwiczenia oddechowe. Kształtowanie umiejętności wypuszczania powietrza przez usta;

-,,Bezpieczne zabawy''- praca z obrazkiem. Kształtowanie umiejętności uzasadniania wyboru w trakcie oznaczania obrazka odpowiednim symbolem. Rozwijanie percepcji wzrokowej;

-,,Zimowe zagadki''- zabawa dydaktyczna. Kształtowanie percepcji słuchowej w trakcie analizy tekstu zagadki oraz analizy dźwiękowej wyrazów- podział na sylaby.

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Przedszkole Niepubliczne
Edukacyjno-Sportowe MAPECIAKI

tel.: +48 506 127 000
e-mail: kontakt@mapeciaki.pl

Przedszkole Dąbka

ul. Płk. Dąbka 8
84-200 Wejherowo

Przedszkole Sucharskiego

ul. Kotłowskiego 2a
84-200 Wejherowo

Żłobek Bolszewo

84-239 Bolszewo
ul. Wyszyńskiego 3/1

Napisz do nas!

Powered by BreezingForms
© 2017 Mapeciaki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookie
Stroną opiekuje się: Webla.pl
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.