MENU

Tydzień I: Idzie jesień… przez ogród i sad

W pierwszym tygodniu października dzieci:

  • będą segregować owoce do koszyków – dekorowanie nimi kącika przyrody
  • wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej Smaczki zgadywaczki, w trakcie słuchania będą rozpoznawać owoce i warzywa za pomocą zmysłów
  • zapoznają się z obrazem graficznym litery o, O, będą określać głoski w słowie oko i w nazwach rysunków
  • wezmą udział w zabawie oceniającej wartość logiczną zdań – Prawda to czy plotka?
  • będą rozwijać umiejętności liczenia – Liczymy owoce
  • zapoznają się z cechami i wyglądem kwadratu
  • będą śpiewać piosenkę pt. Idą witaminki
  • poznają nazwy wybranych owoców egzotycznych
  • będą rozróżniać Polskie owoce i owoce egzotyczne
  • wezmą udział w wycieczce do pobliskiego sklepu owocowo-warzywnego, wykonają sałatkę jarzynową (na podwieczorek) z zakupionych i ugotowanych warzyw
  • wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej W spiżarni, omówią jego treść z n-lem, będą wymieniać sposoby przygotowania warzyw i owoców na zimę
  • będą lepić z plasteliny figurki wybranych warzyw.

 

Tydzień II: Idzie jesień… do zwierząt

W drugim tygodniu października dzieci:

  • wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby Beztroska wiewióreczka, zapoznają się ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy
  • zapoznają się z obrazem graficznym litery a, A, będą wysłuchiwać głoski a w wyrazach
  • będą rozwiązywać zagadki o zwierzętach leśnych
  • zapoznają się z zapisem cyfry 3
  • będą układać zdania o obrazku; liczyć w nich słowa
  • będą śpiewać piosenkę Wiewióreczka
  • wykonają pracę przestrzenną  Pan jeż
  • wysłuchają wiersza E. Stadtmüller Kto odlatuje, kto zostaje?, będą utrwalać nazwy ptaków odlatujących do ciepłych krajów
  • wykonają pracę plastyczną farbami Las jesienią.

 

Tydzień III: Co z czego otrzymujemy

W trzecim tygodniu października dzieci:

  • wezmą udział w zabawie badawczej Jaka jest glina? Jaki jest piasek? Co z nich otrzymujemy? - poznawanie właściwości fizycznych piasku i gliny; zapoznanie z produktami otrzymywanymi z gliny i z piasku
  • zapoznają się z obrazem graficznym litery m, M, będą wysłuchiwać głoski m w wyrazach
  • będą układać wyraz mama według wzoru
  • będą określać, co otrzymujemy ze słonecznika, truskawek, pomidorów, buraka cukrowego, ziemniaka i jabłka
  • będą lepić z plasteliny różnego rodzaju pieczywa
  • będą śpiewać piosenkę pt. Co z czego
  • będą wypowiadać się na temat wełny – jej pochodzenia, właściwości
  • wykonają wełniany obrazek
  • będą oglądać papier różnego rodzaju, zapoznają się z produkcją papieru.

 

Tydzień IV: Idzie jesień… z deszczem

W czwartym tygodniu października dzieci:

  • będą rozwijać umiejętności improwizacji rytmicznej i melodycznej podczas zabawy Deszczowa pogoda
  • zapoznają się z obrazem graficznym litery e, E, będą wysłuchiwać głoski e w wyrazach
  • będą śpiewać piosenkę pt. Taniec w deszczu
  • zapoznają się z cechami i wyglądem prostokąta
  • wezmą udział w zabawie badawczej Jaka jest woda?; będą barwić wodę
  • wykonają pracę plastyczną Tęczowy parasol
  • będą wypowiadać się na temat Jak należy ubierać się na spacer późną jesienią?
  • wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej Dziwne przygody kropelki wody - poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie.

 

Piosenki:

Idą witaminki (sł. i muz. K. Gowik)

  1. Zapukała raz marchewka do przedszkola,

za marchewką idą groszek i fasola.

Z tyłu się marchewka toczy i przeciera złote oczy.

Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref.: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.

Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!

Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!

  1. Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek,

a za drzwiami stoją warzywa spóźnione:

pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek.

Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref.: Idą, idą…

III. Już pietruszka tańczy na chudziutkich nóżkach,

a kalafior wkroczył prosto do garnuszka.

Dzieci szybko myją ręce i czekają, by czym prędzej

z jarzynkami przy stolikach spotkać się.

Ref.: Idą, idą…

 

Wiewióreczka (sł. E. Szymański, muz. T. Mayzner)

  1. Sąsiadeczko, wiewióreczko,

co masz oczka czarne,

nie bójże się, pokaż w lesie,

gdzie masz swą spiżarnię.

Wszędzie mam, tu i tam,

czego chcecie, to wam dam.

Fik, mik! Hyc, hyc!

Czego chcecie, to wam dam.

  1. Sąsiadeczko, wiewióreczko,

co masz rude łapki,

jeśli łaska, sypnij z góry

orzeszków do czapki.

Dałabym nawet sześć,

lecz co w zimie będę jeść?

Fik, mik! Hyc, hyc!

Był orzeszek, nie ma nic!

III. Sąsiadeczko, wiewióreczko,

co masz rudy pyszczek,

tu na ziemię rzuć uprzejmie

kilka ładnych szyszek.

Szyszki masz tu i tam,

wejdź na sosnę, urwij sam.

Fik, mik! Hyc, hyc!

Były szyszki, nie ma nic!

 

Co z czego otrzymujemy (sł. i muz. J. Kucharczyk)

  1. Co dzień rano jem pieczywo:

bułki, chleb, rogale.

Z czego jednak są zrobione,

nie wiem, nie wiem wcale.

Młynarz z ziarna zrobił mąkę,

a pan piekarz z mąki

upiekł chlebek jasny, ciemny,

pieczywo pachnące.

  1. Czasem lubię zjeść słodycze:

ciastka, wafle, pączki.

Skąd się jednak bierze cukier

do wypieków słodkich?

Cukier robi się w cukrowni

z buraków cukrowych,

do czekolad i cukierków,

lodów karmelowych.

III. Jak powstają meble, książki?

Z drzewa są zrobione.

A żelazo z kruchej rudy

w hucie wytopione.

Z gliny – dzbanki i doniczki,

z piasku – szkło na szklanki.

A z bawełny są koszulki,

sukienki, piżamki.

  1. I dla ciebie jest zagadka:

teraz ty mi powiedz,

z czego dom jest zbudowany,

okna, drzwi zrobione.

Z czego kredki i zeszyty,

kubek, marakasy,

deskorolka, rower, sanki

i samochód taty.

 

Taniec w deszczu (sł. i muz. K. Gowik)

  1. Zimno, zimno już na dworze, pada deszcz.

Kwaśna mina nie pomoże, dobrze wiesz!

Lato odfrunęło razem z bocianami,

zostawiło stado szarych chmur.

Ref.: Gdy jesienny pada deszcz, jesień pod parasol bierz.

Po pogodę wyrusz z nią bardzo mokrą drogą,

chociaż słońca trochę brak, rozśmieszymy cały świat!

Taniec w deszczu z parasolem to nie żart!

Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.

W kałużach kaloszkami chlap, chlap, chlap!

Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.

W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!

  1. Deszcz zagląda w nasze okna. Woła nas:

„Chodźcie do mnie trochę zmoknąć, czas w sam raz!

Zatańczymy razem pod parasolkami,

ze mną nigdy nie znudzicie się!”

Ref.: Gdy jesienny…

III. Pada, stuka zimny deszczyk, żal go nam.

Kto pobiegnie za nim pierwszy: ty czy ja?

Trochę potańczymy w kurtkach i kaloszach,

jesień z deszczem może nie być zła!

Ref.: Gdy jesienny…

Kontakt

Przedszkole Niepubliczne
Edukacyjno-Sportowe MAPECIAKI

tel.: +48 506 127 000
e-mail: kontakt@mapeciaki.pl

Przedszkole Dąbka

ul. Płk. Dąbka 8
84-200 Wejherowo

Przedszkole Sucharskiego

ul. Kotłowskiego 2a
84-200 Wejherowo

Żłobek Bolszewo

84-239 Bolszewo
ul. Wyszyńskiego 3/1

Napisz do nas!

Powered by BreezingForms
© 2017 Mapeciaki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookie
Stroną opiekuje się: Webla.pl
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.