Żabki

MAJ 2018

I tydzień : JAK POWSTAJE KSIĄŻKA

  • wzbogacenie słownika czynnego dzieci o pojęcia: literatura dziecięca, literatura młodzieżowa, literatura dla dorosłych, encyklopedie, podręczniki, albumy
  • nauka bezpiecznego korzystania z Internetu podczas wyszukiwania interesujących treści
  • oglądanie książek drukowanych i pisanych językiem
  • poznanie różnicy między biblioteką a księgarnią
  • wspólne ustalenie zasad korzystania z przedszkolnego kącika książki
  • wspólne naprawianie i obkładanie książek
  • samodzielne projektowanie okładki wybranej publikacji
  • podczas zabaw matematycznych dokonywanie dodawania i odejmowania różnych przedmiotów w zakresie 9. Używanie liczebnika głównego i porządkowego 9.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i muzycznych oraz naśladowanie ulubionych bohaterów z baśni i bajek

II tydzień: NA ŁĄCE

  • Spacery na pobliską łąkę, zwrócenie uwagi na jej mieszkańców i rośliny na niej rosnące
  • Rozwiązywanie zagadek i układanie prostych zdań o łące i stawie,
  • Poznanie etapów rozwoju motyla i żaby, a także zwyczaje kreta
  • W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwanie przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę ł
  • Podczas zabaw matematycznych posługiwanie się liczebnikiem głównym i porządkowym 9, oraz doskonalenie umiejętności dodawania, odejmowania różnych przedmiotów
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych, a także odzwierciedlenie układu przestrzennego na kartce
  • Używanie określeń : na, za, obok, pod, przed, z lewej/ prawej strony, w prawym/ lewym górnym / dolnym rogu kartki
  • Sznurkiem odmierzanie odległość między przedmiotami, wykorzystując przy tym pojęcia: krótszy, dłuższy
  • Tworzenie zbiorów, które zawierały po tyle samo elementów. Układanie rytmów dwu- i trzyelementowych
  • Z różnych materiałów wykonywanie prace plastyczne
  • Podczas zabaw robiliśmy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała. Naśladowanie ruchów motyla.

III tydzień: MAMA I TATA

  • Rozmowy o naszych rodzinach i o tym , jak możemy pomagać w domu, o tym, jakie zawody wykonują nasi rodzice
  • Wykonywanie prac plastycznych na temat rodziny, a także upominki dla mamy i taty
  • Wspólne wypiekanie smacznych owsianych ciasteczek dla rodziców
  • Przygotowywanie inscenizacji na uroczystość DNIA RODZINY
  • Rozpoznawanie figur geometrycznych i układanie ich z patyków
  • Podczas zabaw rytmicznych i gimnastycznych wykonywanie licznych ćwiczeń usprawniającą koordynację ruchową, a także kształtują ce prawidłową postawę ciała i orientację we własnym ciele

IV tydzień : ZWIERZĘTA

  • Rozmowy o pupilach dzieci, ich potrzebach i zwyczajach
  • Poznanie pracy weterynarza oraz wyglądu lecznicy dla zwierząt
  • Poznanie zwierząt które mieszkają w ZOO
  • Zebranie pokarmu i różnych potrzebnych rzeczy dla zwierząt w schronisku
  • Rozpoznanie głosów zwierząt
  • Ćwiczenia przeliczenia elementów zbioru, dodawanie i odejmowanie, a także poznanie cyfry 0 i zbiór pusty.
  • Podczas zabaw ruchowych, gimnastycznych i naśladowczych wykonywanie licznych ćwiczeń usprawniających koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała i rozwijające umiejętności pantomimiczne.