Misie

LUTY 2018

Tydzień I - Karnawał
W pierwszym tygodniu lutego dzieci:

  • będą rozmawiać o balach karnawałowych, przebraniach, tańcach i wspólnej zabawie
  • będą klasyfikować figury geometryczne oraz przedmioty związane z balem, przeliczać je
  • poznają literę n, N jak nuta; będą wysłuchiwać głoskę n na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów
  • będą rozwiązywać zagadki dotyczące strojów karnawałowych I przebrań
  • będą śpiewać piosenkę “Balonowa radość”. 

Tydzień II - Nasze ulubione baśnie
W drugim tygodniu  lutego dzieci:

  • będą rozmawiać o swoich ulubionych bajkach, baśniach oraz występujących w nich postaciach
  • utrwalą, jak wygląda teatr i kto w nim pracuje, a także w jaki sposób należy się zachowywać w teatrze i podczas przedstawienia
  • zapoznają się ze znakiem =
  • będą układać elementy w taki sposób, by było ich tyle samo, co innych
  • będą rozwiązywać zagadki dotyczące postaci z bajek i baśni
  • będą słuchać baśni.

 

Tydzień III - W dawnych czasach
W trzecim tygodniu lutego dzieci:

  • będą rozmawiać o tym, jak wyglądała Ziemia, rośliny i zwierzęta, w tym dinozaury, w czasach prehistorycznych
  • dowiedzą się, że węgiel i sól to pozostałości po pradawnych czasach
  • poznają wygląd i zwyczaje jaskiniowców
  • będą odkrywać tajemnice zawodu archeologa
  • zapoznają się z zapisem graficznym cyfry 6
  • poznają lierę s, S, jak smok lub Seweryn; będą wysłuchiwać głoskę s na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów
  • podczas zabawy twórczej pójdą na „Spacer z dinozaurami” (będą rozpoznawać przedmioty umieszczone w pudełku sensorycznym na podstawie dotyku). 

Tydzień IV - Kiedy patrzę w niebo
W czwartym tygodniu lutego dzieci:

  • będą poznawać tajemnice kosmosu – nazwy obiektów, które znajdują się w kosmosie, nazwy i położenie planet, układ wybranych gwiazd
  • wspólnie będa się zastanawiać, dlaczego istnieje dzień i noc, a także jak różni się długość cienia rzucanego przez patyk o różnych porach dnia
  • poznają cyfrę 7; będą przeliczać elementy, dokładać i zabierać elementy ze zbioru, tak aby została ich podana liczba
  • poznają literę r, R, jak rakieta lub Renata; będą wysłuchiwać głoskę r na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów
  • wysłuchają opowiadania pt.”Kosmiczna wyprawa” Liliany Fabisińskiej i wykonają pracę plastyczną do opowiadania
  • wspólnie wykonają układ słoneczny
  • będą śpiewać piosenkę pt. “Nocne rozmyślania”.

 

Piosenki:

„Balonowa radość”

1. Ta kraina uwierz jest

i prowadzi do niej skrót.

Kierunek znaleźć Ci pomogę.

W wyobraźni znajdziesz drogę.

Ref. Balonowa Radość – miejsce jak ze snu

biegnę tam, braknie mi tchu.

Balonowa Radość – piękne miejsce znam.

Chcesz? - zabiorę Cię tam.

2. Balonowy cały świat

piesek kotek drzewko kwiat

Kierunek znaleźć Ci pomogę.

W wyobraźni znajdziesz drogę.

Ref. Balonowa Radość – miejsce jak ze snu

biegnę tam, braknie mi tchu.

Balonowa Radość – piękne miejsce znam.

Chcesz? - zabiorę Cię tam.

 

„Nocne rozmyślania” (sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Marcin Piękos)

Ref.:  Gdy na niebo patrzę nocą,

księżyc widzę z gwiazd karocą.

Kiedy się do łóżka kładę,

niebo zmienia się w estradę.

I choć czas jest już do spania,

w głowie kłębią się pytania.

1. Czy to niebo nad głowami to mięciutki jest aksamit?

Czy te gwiazdki, tam w oddali,

są maleńkie jak koralik?

Czy słoneczko na noc gaśnie,

by móc rano świecić jaśniej?

Gdy księżyca jest połowa,

gdzie to drugie pół się chowa?

Ref.:  Gdy na niebo patrzę nocą,

księżyc widzę z gwiazd karocą...

2. Czy te gwiazdki na błękicie

wiodą własne gwiezdne życie?

Gdy noc mija, czemu gasną?

Czyżby próbowały zasnąć?

Ile planet krąży wokół?

Czy są na nich pory roku?

Czy nic z nieba, kto mi powie,

spaść nie może nam na głowę?

Ref.:  Gdy na niebo patrzę nocą,

księżyc widzę z gwiazd karocą...

3. Księżyc okiem do mnie mruga.

Potem gwiazdy: jedna, druga...

Mama właśnie o nich śpiewa,

kładę się, zaczynam ziewać...

By w kosmicznej swej rakiecie

do gwiazd w końcu móc polecieć!