Sówki

PAŹDZIERNIK 2017

Tydzień I  - Krąg tematyczny: Jesień w sadzie.
W pierwszym tygodniu dzieci będą:

  • rozpoznawać wybrane owoce oraz nazywa drzewa owocowe
  • rozpoznawać literę o: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozpoznawać drzewa owocowe po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad
  • nazywać przetwory z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty); poznawać wybrane owoce egzotyczne
  • liczyć w zakresie sześciu
  • łączyć ze sobą różne elementy w celu utworzenia jednej całości
  • zapoznawać z wyglądem sklepu z owocami
  • rozwijać umiejętność malowania 
  • rozpoznawać i nazywać cyfry: 1, 2
  • wykonywać sałatkę owocową
  • stosować liczbę pojedynczą i mnogą
  • stosować nazwę owoce egzotyczne

Tydzień II - Krąg tematyczny: Jesień na działce.
W drugim tygodniu dzieci będą:

  • wnikliwie obserwować otoczenie podczas wycieczki; rozpoznawać i nazywać owoce 
  • odpowiadać na pytania dotyczące historyjki
  • rozpoznawać i nazywać literę a: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • znać pory dnia; opowiadać historyjkę z uwzględnieniem kolejności zdarzeń
  • śpiewać piosenkę i  rytmicznie klaskać
  • rozpoznawać i nazywać cyfry: 1, 2, 3
  • wypowiadać się na temat treści opowiadania podejmować zaproponowane działania, analizować, wyciągać wnioski
  • powtarzać rymowankę za nauczycielem i naśladować czynności, o których jest w niej mowa.
  • liczyć obrazki  warzyw każdego rodzaju. Zaznaczać ich liczby kropkami na obrazkach odpowiednich koszyków
  • słuchać opowiadania I. R. Salach Jesienne opowiadanie.
  • bawić się w  zabawy badawcze Co kryje w sobie ziemniak?
  • rysować na mące ziemniaczanej.
  • bawiły się w zabawa Rymujemy.
  • różnicować owoce i warzywa – łączyć obrazki owoców ze zdjęciem sadu, a warzyw – ze zdjęciem ogrodu warzywnego

Tydzień III - Krąg tematyczny: Nasze rodziny.
W trzecim tygodniu dzieci będą:

  • wypowiadać się na określony temat rozpoznawać i nazywać literę m: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • wymieniać członków swojej rodziny
  • wykonywać ćwiczenia artykulacyjne rozwijające aparat mowy
  • segregować przedmioty według określonych cech i układać je zgodnie z zaproponowanym rytmem
  • interpretować muzykę ruchem
  • rozpoznawać wybrane zawody; wypowiadać się na temat pracy zawodowej swoich rodziców lub innych członków rodziny
  • podawać przykład pozytywnych i negatywnych wpływów wiatru na środowisko przyrodnicze
  • oglądać obrazek przedstawiającego rodzinę. Czytać z nauczycielem rozpoczętych zdań; dopowiadać, co ma mama, co ma tata, a co – Lenka, a potem rysowanie tego
  • brały udział w zabawa dydaktyczna Rodzinne przyjęcie.
  • zapoznawać się z figurą geometryczną – kwadratem.
  • brały udział w zabawy paluszkowe z wykorzystaniem rymowanek.
  • rysować w dymkach tego, o czym marzy mama i tego, o czym marzy tata. Rysowanie na dole strony tego, czym marzy dziecko.

Tydzień IV - Krąg tematyczny: Nasi domowi ulubieńcy.
W czwartym tygodniu dzieci będą:

  • rozpoznawać i nazywać literę e: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • mówić wyraźnie
  • wypowiadać się na temat psich zwyczajów wypełniać ograniczoną konturem powierzchnię ścinkami wełny
  • reagować ruchem na zmianę wysokości dźwięków określać liczebność danego zbioru
  • łączyć ze sobą różne elementy według własnych pomysłów rozpoznawać i nazywać cyfry: 1,2, 3, 4
  • brały udział w zabawie rozwijającej spostrzegawczość – Zwierzęta cudaki.
  • nazywać zwierzęta, które są na zdjęciach. Podkreślać zdjęcia tych samych zwierząt, powtarzających się po obu stronach kartki
  • uczestniczyły w ćwiczeniu logorytmicznym z wykorzystaniem rymowanki Moje zwierzątka.
  • określać pierwszej głoski i pierwszej sylaby w nazwach zwierząt, które są na zdjęciach.
  • w pierwszym szeregu – łączyć pierwsze sylaby z nazw zdjęć. Określać, jakie słowo powstało; rysować danego zwierzątka. W drugim szeregu – łączyć pierwsze głoski z nazw zdjęć. Określać, jakie słowo powstało; rysować dane zwierzątko 
  • wypowiadać się na podstawie obrazków na temat Jak pies pomaga ludziom
  • brały udział w Zabawie Rysujemy wspólnie.