Pszczółki

PAŹDZIERNIK 2017

Tydzień I  - Krąg tematyczny: Jesień w sadzie
W pierwszym tygodniu dzieci będą:

  • Segregowanie owoców przyniesionych przez nauczyciela i dzieci do koszyków, według rodzajów.
  • Oglądanie rozkrojonych owoców: gruszki, jabłka i śliwki.
  • Słuchanie przez dzieci opowiadań, wierszy oraz wspólna analiza tekstów
  • Wskazywanie obrazków dużych owoców. Rozwijanie przez dzieci zdolności matematycznych poprzez liczenie ich.
  • Pokazywanie ich liczby na palcach. Potem wskazywanie obrazków małych owoców. Liczenie ich. Pokazywanie ich liczby na palcach.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez uczenie się oraz słuchanie piosenki Zabawa w sadzie.
  • Dzieci będą uczestniczyć w wielu zabawach ruchowych.
  • Owoce są smaczne i zdrowe – ćwiczenia w doskonaleniu umiejętności liczenia.
  • Oglądanie przyrządów na placu przedszkolnym. Pokaz bezpiecznego korzystania z nich.
  • Wyjścia na spacery, plac zabaw.
  • Dzieci nauczą się rozpoznawać jesienne owoce po smaku.
  • Dzieci poznają zabawę Pociąg z owocami.
  • Nauka piosenki Zabawy w sadzie oraz późniejsze zabawy przy niej.
  • Nauka rymowanki Wpadła gruszka.
  • Słuchanie opowiadania I.R. Salach Co lubi jeść Zosia.
  • Tworzenie kompozycji z pokrojonych owoców. Nazywanie ich. Zjadanie swoich kompozycji.

Tydzień II - Krąg tematyczny: Kolorowe warzywa.
W drugim tygodniu dzieci będą:

  • Dzieci w tym tygodniu poznają wybrane warzywa, nauczą się nazywania ich oraz rozróżniania za pomocą zmysłów wzroku, dotyku, smaku, zapachu.
  • Segregowanie warzyw do koszyków według wybranych kategorii.
  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Warzywa, a następnie wspólna analiza wiersza.
  • Dzieci spróbują rozpoznawać warzywa na podstawie ich opisu podanego przez nauczyciela.
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji poprzez dobieranie ulubionych warzyw.
  • Wykonywanie kart pracy.
  • Dzieci będą rozwijać zdolności plastyczne poprzez wykonywanie różnymi technikami prac plastycznych.
  • Ćwiczenie sylabowania nazw poznanych warzyw.
  • Ćwiczenia graficzne Koszyk na warzywa.
  • Dzieci będą łączyć liniami fragmenty obrazków takich samych warzyw.
  • Spacery w pobliżu przedszkola.
  • Zabawy na placu przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez poznawanie nowych piosenek.

Tydzień III - Krąg tematyczny: Nasze rodziny.
W trzecim tygodniu dzieci będą:

  • Oglądanie obrazka rodziny Lenki: mamy, taty, babci Ani i dziadka Leszka, babci Wiesi i dziadka Adama oraz Lalusia.
  • Rozmowy indywidualne z dziećmi na temat ich rodzin.
  • Nauka prostej rymowanki.
  • Teatrzyk sylwet na podstawie utworu B. Szelągowskiej Przyjaciele.
  • Ćwiczenia oddechowe –Baloniki.
  • Wspólne oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzieci i opowiadanie o swoich bliskich.
  • Zabawy na placu przedszkolnym.
  • Zabawy orientacyjno- porządkowe.
  • Ćwiczenia logopedyczne, rozwijanie mowy.
  • Rozwijanie sprawności manualnych poprzez wykonanie tematycznej pracy plastycznej.
  • Ćwiczenia w liczeniu.
  • Liczne zabawy ruchowe i zabawy przy piosenkach.
  • Zabawy konstrukcyjne – budowanie z klocków.
  • Oglądanie obrazków. Opowiadanie o tym, co lubi robić Laluś z mama, tatą, babcią i dziadkiem Lenki.
  • Wykonywanie kart pracy.
  • Spacery w pobliżu przedszkola.
  • Moja rodzina – rysunek ludzkiej postaci.

Tydzień IV - Krąg tematyczny: Domowi ulubieńcy.
W czwartym tygodniu dzieci będą:

  • Słuchanie piosenki Kotek Puszek.
  • Kończenie rymowanek.
  • Zabawy orientacyjno-porządkowe.
  • Słuchanie wiersza I.R. Salach Idzie kotek.
  • Zabawa w naśladowanie różnych domowych zwierzątek.
  • Zabawa bieżna Kot i myszki.
  • Zabawy kotków. Kotki i kokardki – ćwiczenia matematyczne.
  • Dowolny taniec przy piosence Kotek Puszek.
  • Spacery w pobliżu przedszkola.
  • Zabawa Który kotek miauczy?
  • Nauka piosenki Kotek Puszek.
  • Rozwijanie zdolności manualnych poprzez wykonanie tematycznej pracy plastycznej.
  • Rozwijanie mowy.
  • Zabawy na przedszkolnym placu zabaw.
  • Zabawy piesków.
  • Nauka II zwrotki piosenki Kotek Puszek.
  • Wyklejanie rysunku psa – jamnika.
  • Układanie kształtu budy dla psa z papierowych figur geometrycznych.
  • Nauka rymowanki.
  • Słuchanie opowiadania A. Świrszczyńskiej Pimpuś oraz wspólna analiza tekstu.
  • Śpiewanie piosenki Kotek Puszek głosem kota.
  • Rozmowy indywidualne na temat innych zwierząt hodowanych w domu.