MENU

Pierwszy tydzień marca  (4-8.03)

Krąg tematyczny: W MARCU JAK W GARNCU

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

  • Zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia.
  • Posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.
  • Poznanie i rozumienie przysłowia W marcu jak w garncu.
  • Rozumienie konieczności dostosowania ubrania do temperatury otoczenia.
  • Uświadamianie znaczenia troski o własne zdrowie, odpowiedzialności za nie.
  • Dostrzeganie zjawisk zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia.
  • Poznanie procesu powstawania deszczu – eksperymenty z wodą.
  • Utrwalenie pojęć: unosić się i opadać.
  • Rozumienie wyrażenia kalendarz pogody.
  • Rozumienie znaczenia symboli graficznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.
  • Posługiwanie się określeniami ciepłe, zimne.
  • Nabywanie umiejętności formułowania poleceń – zabawa „Ciepło – zimno”.

 

Drugi tydzień marca (11-15.03)

Krąg tematyczny:  PORZĄDKI W OGRODZIE

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

  • Obserwacje przyrodnicze w ogrodzie – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu.
  • Zapoznanie z wyglądem i nazwą pierwszego wiosennego kwiatka – przebiśniegu.
  • Rozwijanie ekspresji plastycznej – malowanie dużych powierzchni.
  • Poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i akcesoriów; podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu.
  • Przeliczanie w granicach możliwości dzieci.
  • Praca z obrazkiem przedstawiającym wiosenne czynności w ogrodzie.
  • Poznanie różnych roślin cebulkowych.
  • Zakładanie zielonego ogródka na parapecie – poznanie etapów sadzenia cebuli.
  • Dostrzeganie różnicy między sianiem a sadzeniem.
  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w trakcie spaceru po najbliższej okolicy.

 

Trzeci tydzień marca (18-22.03)

Krąg tematyczny: WITAJ WIOSNO

Przewidywane osiągnięcia dziecka: 

  • Dostrzeganie w otoczeniu oznak wczesnej wiosny – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych przejawów wiosny.
  • Zabawy sensoryczne; poszerzanie słownika o określenia: miękkie, miłe, puszyste.
  • Rozumienie wieloznaczności słów: kotki  i pączki.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki.
  • Rozpoznawanie ptaków po ich głosie.
  • Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw emocji.
  • Dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
  • Zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: krokusów, tulipanów, hiacyntów.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny.
  • Wykonanie postaci Wiosny z jej atrybutami, rozwijanie ekspresji plastycznej.
  • Malowanie dużych powierzchni.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami; dbanie o bezpieczeństwo.
  • Wdrażanie do zdrowego stylu życia – ruch, właściwe odżywianie.
  • Wyjaśnienie znaczenia spożywania szczypiorku dla zachowania dobrego zdrowia.
  • Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu.

 

Czwarty tydzień marca (25-29.03)

Krąg tematyczny: ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

Przewidywane osiągnięcia dziecka: 

  • Zachęcanie dzieci do uczestniczenia w zabawach ruchowo-naśladowczych.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.
  • Aktywne uczestniczenie w zabawach, ośmielanie dzieci do wypowiadania się przed grupą.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw zwierząt hodowlanych i ich domów.
  • Zapoznanie z nazwami: buda, stajnia, kurnik.
  • Stymulowanie rozwoju mowy; ćwiczenia mięśni narządów mowy na zgłoskach: mu, me, be, hau, miau, iha, ko, kwa.
  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie głosów zwierząt wiejskich.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych: koń – źrebak, krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych.
  • Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • Doskonalenie czynności podstawowych: chodu, biegu, skoku, utrzymywania równowagi.
  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej na temat pokarmów zwierząt.
  • Łączenie w pary zwierząt i ich przysmaków.
  • Porównywanie liczebności zbiorów poprzez dobieranie elementów w pary.

Kontakt

Przedszkole Niepubliczne
Edukacyjno-Sportowe MAPECIAKI

tel.: +48 506 127 000
e-mail: kontakt@mapeciaki.pl

Przedszkole Dąbka

ul. Płk. Dąbka 8
84-200 Wejherowo

Przedszkole Sucharskiego

ul. Kotłowskiego 2a
84-200 Wejherowo

Żłobek Bolszewo

84-239 Bolszewo
ul. Wyszyńskiego 3/1

Napisz do nas!

Powered by BreezingForms
© 2017 Mapeciaki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookie
Stroną opiekuje się: Webla.pl
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.