MENU

Tydzień pierwszy: BYĆ AKTOREM

  • ,,W teatrze'' -pogadanka tematyczna z użyciem pojęć: teatr, aktor, aktorka, kurtyna, przedstawienie, scena, pacynka, kukiełka;
  • ,,Zabawa z literą r''- kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
  • ,,Rysujemy pacynkę''-zabawa plastyczna
  • ,,Magiczne słowa''-przypomnienie magicznych słów: proszę, dziękuje, przepraszam oraz dzień dobry i do widzenia;
  • ,,Pacynka Zuzia''- zabawa rozwijająca umiejętności społeczne;
  • „ABC wzorowego widza”–zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami zachowania podczas przedstawienia teatralnego;
  • ,,Figury z szalików”– zabawa utrwalająca pojęcia matematyczne;
  • ,,Aktor –kto to taki? –rozmowa kierowana;
  • „Bohaterowie bajek”–zabawa dramowa;
  • ,,Białe baloniki”–zabawa ruchowa z elementami segregowania;
  • -„Droga do teatru”–zabawa konstrukcyjna, utrwalanie pojęcia jeden za drugim;
  • -„Okiem kamery”– nagranie filmu;
  • -„Na nagraniu”– wspólne oglądanie nagranego materiału;
  • -„W kinie”– wspólne oglądanie bajki.

 

Tydzień drugi: DBAMY O ZDROWIE

  • ,,Zdrowie na talerzu”–kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych;
  • „W kąpieli”–wspólne słuchanie fragmentu opowiadania M. Zawadzkiej „W kąpieli”;
  • „Nasz domowy lekarz”– słuchanie wiersza M. Przewoźniaka, rozmowy z dziećmi na temat ich złego samopoczucia podczas choroby;
  • ,,Poranna gimnastyka”– zabawa ruchowa;
  • „Z wizytą u pani pielęgniarki” – zapoznanie dzieci z pojęciem: apteczka;
  • „Plaster, bandaż”– zabawy badawcze, poszerzanie wiadomości dziecka;
  • „Rymowanka'' – zgadywanka z głoską ,,s” – kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
  • ,,Idziemy do lekarza” – słuchanie fragmentu opowiadania M. Ryńskiej „Idziemy do lekarza”;
  • „Zwierzęta w Głoskolandii”– zabawy dźwiękonaśladowcze;
  • „Witamy pana doktora” – spotkanie z lekarzem;
  • „Pogotowie ratunkowe” – zabawa ruchowa;
  • Witaminowe kanapeczki” – zabawa poszerzająca wiedzę dziecka;
  • „Moje ulubione owoce”– zabawa plastyczna na podstawie wiersza;
  • „Znikające zabawki”–zabawa doskonaląca spostrzegawczość;
  • „Słyszę”– zabawa rozwijająca percepcję słuchową;
  • „Wyliczanka”– nauka wierszyka „Na mojej buzi” – recytacja wiersza z elementami pokazywania;
  • „Budujemy wieżę” – zabawy konstrukcyjne.

 

Tydzień trzeci: MIŁOŚNICY ZWIERZĄT

  • „Nazywam się Burasek” – zabawa dramowa;
  • „Gdzie mieszkają i co jedzą nasi ulubieńcy?–zabawa plastyczna;
  • „Ćwiczymy z Małpką Fiku-Miku” – zabawa ruchowa;
  • „W sklepie zoologicznym” – zabawa z wchodzeniem w role;
  • „Zgadywanki”– wspólne rozwiązywanie zagadek;
  • „Zamek dla kolegi” – zabawa konstrukcyjna;
  • „Gram dla Ciebie, przyjacielu”–zabawa muzyczna;
  • „Zimowe spotkanie z ptaszkiem”–spacer połączony z obserwacją przyrody;
  • „Białe płatki”–kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • „Mój przyjaciel miś'' – zabawa plastyczna;
  • „Mój piesek AS” – nauka słówpiosenki, zabawy ruchowe;
  • „Kostka dla pieska” – zabawa ruchowa doskonaląca rzut do celu;
  • „Pieski, kotki, rybki”– zabawa ruchowa;
  • „Moje ulubione zwierzątko” – zabawa plastyczna;
  • „Gość specjalny w przedszkolu”–przygotowania do spotkania;
  • ,,Wizyta pana weterynarza”–spotkanie przedszkolaków z gościem specjalnym;
  • „Bawimy się” – zabawy swobodne w kącikach tematycznych;
  • „Piesek na spacerze”– pogadanka tematyczna na podstawie opowiadania;
  • „Zwierzątka w zoo”– zabawy ruchowe;
  • „Pan Szczypiorek”– obserwacja przyrodnicza, zakładanie hodowli;
  • „Zwierzęta” – podsumowanie informacji z całego tygodnia.

 

Tydzień czwarty: W KRAINIE MUZYKI

  • „Bzykające muszki” – zabawa ruchowa dźwiękonaśladowcza;
  • „Przedszkolaki grają !” – zabawa muzyczna; 
  • „Koncert szpaka” – wiersz, zabawy ortofoniczne z głoską sz;
  • „Kolorowe instrumenty” – zabawy plastyczne;
  • „Muzyka w butelce” – zabawa rozwijająca percepcję słuchową;
  • „Szukamy muzyki” – spacer w poszukiwaniu dźwięków;
  • „Budujemy” – zabawy konstrukcyjne;
  • „Rysujemy” – zabawy relaksacyjne;
  • „Koncert” – słuchanie wiersza A. Kamieńskiej;
  • „Tańczące żabki” – zabawa ruchowa;
  • „Ile głosów w lesie” – zabawa naśladowcza;
  • „Muzyczne imiona” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową;
  • „Co mówią piłki, a co piłeczki” –zabawa tematyczna;
  • „Magiczne jaśki” – zabawy kształtujące percepcję słuchową dziecka;
  • „Orkiestra drewnianej łyżki” –zabawa muzyczna;
  • „Dzwoneczki” – zabawa ruchowa;
  • „Kra” – zabawy ortofoniczne, pogadanka tematyczna;
  • „Czy jajko umie pływać? –eksperyment i obserwacja;
  • „Muzyczne pejzaże” – zabawa plastyczna.

 

 

ZABAWY, WIERSZYKI, PIOSENKI:

 

PAN LUTY

Dzieci ubrały ciepłe buciki,

wełniane czapeczki, kolorowe szaliki.

– Piesku, włóż buty i ruszaj z nami!

Przyszedł Pan Luty, na sanki ruszamy!

 

W TEATRZE

Podnosi się kurtyna.

Na scenę spada serpentyna.

Zza kotarki wychodzą artyści

I zaczynają grać organiści.

Rozpoczął się pierwszy akt.

Na widowni wolnych miejsc już brak.

 

ANNA KAMIEŃSKA ,,KONCERT''

Grały żaby w błocie.

Jedna na fagocie,

druga na flecie,

trzecia na klarnecie.

Czwarta, jak to żaby,

na skrzypcach aby-aby.

Piąta na fortepianie.

Szósta na mandolinie,

siódma na okarynie,

ósma, mamo kochana,

ćwiczyła na organach.

Dziewiąta na wiolonczeli,

a jakże, żebyście wiedzieli.

Dziesiąta, tak jak wy czasami,

biła w bęben pałkami.

A jeszcze te szpinety,

dzwonki i kastaniety,

gongi, basy, harmonie,

organki i fisharmonie!

Aż taki się zrobił hałas,

że chyba uciekać zaraz!

Tylko dzieci i poeci

stali na brzegu strumyka

i zachwycali się,

jak to dzieci i poeci:

– Ach, jaka piękna muzyka!

 

WIERA BADALSKA ,,ILE GŁOSÓW W LESIE''

Gdy się wsłuchasz w leśną ciszę,

tysiąc głosów możesz słyszeć:

śpiewa wilga, komar bzyka,

świerszczowa gra muzyka,

strumień nuci swa piosenkę,

złota pszczoła leci z brzękiem,

szumią drzewa, dzięcioł stuka,

kukułeczka w gąszczu kuka.

Bąk kosmaty huczy basem,

mała żabka skrzeknie czasem,

stuk! – O ziemię szyszka stuknie,

trzaśnie głośno gałąź sucha…

Tysiąc głosów w lesie słyszy,

kto uważnie umie słuchać.

 

 „KRA''

Kwacze kaczka kwa, kwa, kwa …

Że po stawie pływa kra.

Kra, kra , kra … kracze wrona.

– Skąd ta kra? Jestem zdziwiona!

Mały Kazio zerka i woła:

– To koniec zimy, na wiosnę pora!

Topi się śnieg, topi się lód!

Wrono, wrono to żaden cud.

Kontakt

Przedszkole Niepubliczne
Edukacyjno-Sportowe MAPECIAKI

tel.: +48 506 127 000
e-mail: kontakt@mapeciaki.pl

Przedszkole Dąbka

ul. Płk. Dąbka 8
84-200 Wejherowo

Przedszkole Sucharskiego

ul. Kotłowskiego 2a
84-200 Wejherowo

Żłobek Bolszewo

84-239 Bolszewo
ul. Wyszyńskiego 3/1

Napisz do nas!

Powered by BreezingForms
© 2017 Mapeciaki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookie
Stroną opiekuje się: Webla.pl
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.