MENU

Temat tygodnia: Mój dom

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dzieci

PONIEDZIAŁEK

 

Domy i domki

  • potrafi współdziałać podczas zabawy
  • buduje z klocków zamknięte kształty, zestawiając ze sobą różne klocki
  • dobiera 2 jednakowe lub różniące się jednym szczegółem obrazki
  • nie oddala się od N. podczas wycieczki
  • rozpoznaje najbliższą okolicę
  • wskazuje budynek przedszkola, plac zabaw, okoliczne sklepy
  • wypowiada się w odniesieniu do obserwowanych obiektów i sytuacji
  • używa w mowie czynnej określonego zasobu słów zgodnie z regułami gramatyki
  • stosuje określenia wielkości: mały – duży, wysoki – niski adekwatnie do sytuacji
  • uzupełnia obrazek, dorysowując brakujące elementy
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.

 

WTOREK

 

Nasza miejscowość

  • ogląda samodzielnie książki
  • wypowiada się na temat ilustracji, nazywając przedmioty i wskazując szczegóły
  • próbuje nazywać czynności wykonywane przez postacie przedstawione na ilustracji
  • stara się ostrożnie korzystać z książek i odkłada je na miejsce
  • zna nazwę miejscowości, w której mieszka
  • rozpoznaje charakterystyczne budowle najbliższej okolicy
  • rozpoznaje w zabawach muzycznych zmianę tempa i dostosowuje do niego ruchy 

ŚRODA

 

Polak mały

  • dostrzega skutki wykonywanych przez siebie czynności manipulacyjnych
  • stosuje określenia wielkości: mały – duży w sytuacjach zabawowych
  • umie nazwać kraj, w którym mieszka
  • rozpoznaje melodię hymnu narodowego
  • rozumie, że należy odnosić się z szacunkiem do symboli narodowych
  • wie, że Warszawa jest stolicą Polski
  • potrafi zaśpiewać proste 2-zwrotkowe piosenki
  • uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem – umie utworzyć koło, podając innym dzieciom ręce 

CZWARTEK

 

Biało-czerwone symbole

  • potrafi nakleić elementy, mieszcząc się w określonym konturze
  • buduje z klocków zamknięte kształty, zestawiając ze sobą różne klocki
  • dobiera 2 jednakowe obrazki spośród wielu 
  • rozpoznaje flagę narodową
  • rozumie, że należy odnosić się z szacunkiem do symboli narodowych
  • rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: obok, na, pod, za, przed i ich używa

PIĄTEK

 

Warszawa – stolica Polski

  • nakleja na karton gotowe elementy, tworząc dowolne kompozycje
  • próbuje budować dłuższe wypowiedzi na określony temat
  • uważnie słucha krótkich utworów literackich
  • zadaje pytania do treści wysłuchanego tekstu
  • wypowiada się na temat treści opowiadania
  • wie, że Warszawa jest stolicą Polski
  • potrafi wspólnie z innymi dziećmi opisać herb Warszawy
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
  • przestrzega reguł zabawy
  • wykorzystuje przybory gimnastyczne zgodnie z przeznaczeniem

 

 

 

Temat tygodnia: Na wiejskim podwórku

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dzieci

PONIEDZIAŁEK

 

Kto mieszka na wiejskim podwórku?

  • potrafi współdziałać podczas zabawy
  • ogląda samodzielnie książki 
  • wypowiada się na temat ilustracji, nazywając zwierzęta i przedmioty oraz wskazując szczegóły
  • próbuje nazywać czynności wykonywane przez postacie przedstawione na ilustracji
  • stara się ostrożnie korzystać z książek i odkłada je na miejsce
  • składa obrazek przedstawiający pojedynczy przedmiot pocięty na kilka części
  • rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki zwierząt hodowlanych, np.: krowa, koń, kura
  • uważnie słucha krótkich utworów literackich
  • zadaje pytania do treści wysłuchanego tekstu
  • wypowiada się na temat treści opowiadania
  • rozpoznaje i naśladuje głosy wybranych zwierząt hodowlanych
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.

 

WTOREK

 

Skąd się bierze mleko?

  • dostrzega skutki wykonywanych przez siebie czynności manipulacyjnych
  • przestrzega reguł zabawy
  • w zabawach ruchowych reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy
  • bierze udział w proponowanych przez N. zabawach na podstawie treści utworu literackiego
  • potrafi odtworzyć ruchem sposób poruszania się wybranych gatunków zwierząt
  • potrafi budować krótkie dialogi
  • rozpoznaje i naśladuje głosy wybranych zwierząt hodowlanych
  • zna pochodzenie niektórych produktów często spożywanych – wie, że mleko pochodzi od krowy, jaja od kury, miód od pszczoły
  • chętnie uczestniczy w zajęciach kulinarnych i próbuje przygotowanych potraw 

ŚRODA

 

Czarna krowa w kropki bordo

  • podejmuje czynności manipulacyjne z wykorzystaniem twórczych materiałów
  • wypowiada się na temat swoich wytworów
  • uważnie słucha krótkich utworów literackich
  • zadaje pytania do treści wysłuchanego tekstu
  • wypowiada się na temat treści opowiadania
  • potrafi policzyć w zakresie minimum 3 wszystkie zgrupowane lub uszeregowane przedmioty
  • próbuje tworzyć z plasteliny kształty zwierząt 
  • potrafi zaśpiewać łatwe 2-zwrotkowe piosenki
  • uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • rozpoznaje i naśladuje głosy wybranych zwierząt hodowlanych

 

CZWARTEK

 

Zwierzęta dorosłe i ich dzieci

  • potrafi regulować fazę wdechu i wydechu podczas oddychania
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
  • przestrzega reguł zabawy
  • wykorzystuje przybory gimnastyczne zgodnie z przeznaczeniem
  • zna pochodzenie niektórych produktów często spożywanych – wie, że masło wytwarza się z mleka od krowy
  • rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki zwierząt hodowlanych oraz ich potomstwo
  • potrafi wykonać pracę plastyczną według wzoru z gotowych elementów
  • używa w mowie czynnej określonego zasobu słów zgodnie z regułami gramatyki
  • tworzy kompozycje z różnych figur geometrycznych

PIĄTEK

 

Kurki z kolorowego kurnika

  • w zabawach ruchowych reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy
  • naśladuje sposób poruszania się wybranych zwierząt
  • porusza się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp
  • jest otwarte na nowe doświadczenia – poznaje właściwości gliny poprzez swobodne zabawy
  • próbuje lepić z gliny określone kształty
  • korzysta z urządzeń i sprzętów przeznaczonych dla najmłodszych dzieci podczas zabaw na powietrzu
  • zaczyna orientować się, które zmiany są odwracalne, a które nie, np. wie, że można wielokrotnie budować z piasku
  • potrafi połączyć przyczynę ze skutkiem 

 

 

Temat tygodnia : Dla mamy i taty

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dzieci

PONIEDZIAŁEK

 

Moja mama jest kochana

  • potrafi współdziałać podczas zabawy
  • ogląda samodzielnie książki 
  • próbuje nazywać czynności wykonywane przez postacie przedstawione na ilustracji
  • stara się ostrożnie korzystać z książek i odkłada je na miejsce
  • sprawnie posługuje się pędzlem podczas malowania
  • zna imiona rodziców i rodzeństwa oraz dziadków
  • używa zwrotów oznaczających stopień pokrewieństwa, np.: babcia, dziadek, siostra, brat
  • wyraża swoje uczucia do rodziców i bliskichopowiada o swojej rodzinie
  • wykonuje upominki okolicznościowe dla bliskich
  • czerpie radość z obdarowywania innych
  • rozpoznaje i próbuje nazywać własne uczucia: radość, smutek, złość
  • używa zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach

WTOREK

 

Mój tata jest kochany

 

  • zna imiona rodziców i rodzeństwa oraz dziadków
  • wykonuje upominki okolicznościowe dla bliskich
  • czerpie radość z obdarowywania innych
  • dzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami i odczuciami
  • liczy i porównuje liczebność zbiorów
  • potrafi pogrupować przedmioty według ich liczebności
  • porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało, tyle samo
  • segreguje przedmioty według cech jakościowych

ŚRODA

 

Kocham moich rodziców

  • w zabawach ruchowych reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy
  • próbuje wycinać nożyczkami proste kształty
  • bezpiecznie posługuje się nożyczkami
  • dobiera 2 jednakowe obrazki podczas gry w memory
  • dzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami i odczuciami
  • próbuje rysować linie po śladzie
  • uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • rozpoznaje w zabawach różne elementy muzyki, np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości dźwięku
  • potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem

CZWARTEK

 

Wycieczka do wesołego miasteczka

  • próbuje budować dłuższe wypowiedzi na określony temat
  • umie w mowie potocznej używać poprawnych form fleksyjnych
  • potrafi porównać wielkość przedmiotów, stosując określenia: większy – mniejszy
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
  • przestrzega reguł zabawy 

PIĄTEK

 

Uśmiechnięte buzie

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
  • przestrzega reguł zabawy
  • próbuje celnie rzucać 
  • wypowiada się na temat treści oglądanych obrazków – wymienia osoby i przedmioty
  • odpowiada na pytania N. dotyczące treści obrazków
  • dostrzega wyraźne różnice, porównując 2 obrazki
  • zadaje pytania w celu uzyskania informacji ułatwiających odgadnięcie zagadki
  • chętnie maluje farbami z wykorzystaniem pędzla
  • wypowiada się na temat swoich wytworów 

 

TEMAT TYGODNIA: Idziemy do zoo

 

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dzieci

PONIEDZIAŁEK

 

Kto mieszka w zoo?

  • potrafi współdziałać podczas zabawy
  • grupuje obrazki według podanych kryteriów
  • uważnie ogląda prezentację 
  • wypowiada się na temat jej treści
  • rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki zwierząt egzotycznych
  • tworzy wyklejanki z wykorzystaniem różnorodnego materiału plastycznego
  • bezpiecznie posługuje się klejem 

WTOREK

 

Trampolinek idzie do zoo

  • rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki zwierząt egzotycznych
  • w zabawach ruchowych reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy
  • potrafi regulować fazę wdechu i wydechu podczas oddychania
  • słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzieciom
  • odpowiada na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego utworu
  • rozpoznaje i naśladuje sposób poruszania się oraz głosy wybranych zwierząt egzotycznych 

ŚRODA

 

Gdzie żyją zwierzęta?

  • ogląda samodzielnie książki
  • wypowiada się na temat ilustracji, nazywając i opisując wybrane gatunki zwierząt
  • rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki zwierząt żyjących w różnych środowiskach
  • segreguje obiekty według podanego kryterium
  • rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok, na, pod, za, przed i ich używa
  • uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • rozpoznaje w zabawach różne elementy muzyki, np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości dźwięku
  • potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem

CZWARTEK

 

Wesoły hipopotam

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
  • przestrzega reguł zabawy
  • tworzy z klocków budowle poprzez łączenie różnych klocków
  • wypowiada się na temat swoich wytworów
  • odkłada na miejsce zabawki 
  • składa obrazek przedstawiający pojedynczy przedmiot pocięty na kilka części
  • bierze udział w proponowanych przez N. zabawach na podstawie treści utworu literackiego
  • potrafi odtworzyć ruchem sposób poruszania się wybranych gatunków zwierząt
  • potrafi budować krótkie dialogi
  • dostrzega elementy humorystyczne w wierszu
  • wykonuje prace plastyczne z gotowych elementów

PIĄTEK

 

Matematyczne zoo

  • lepi z plasteliny określone kształty
  • potrafi poprawnie policzyć w zakresie minimum 3
  • porównuje liczbę elementów  w zbiorze
  • jest otwarte na nowe doświadczenia plastyczne – maluje farbami techniką „mokre na mokrym”
  • wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
  • korzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych

 

 

 

Kontakt

Przedszkole Niepubliczne
Edukacyjno-Sportowe MAPECIAKI

tel.: +48 506 127 000
e-mail: kontakt@mapeciaki.pl

Przedszkole Dąbka

ul. Płk. Dąbka 8
84-200 Wejherowo

Przedszkole Sucharskiego

ul. Kotłowskiego 2a
84-200 Wejherowo

Żłobek Bolszewo

84-239 Bolszewo
ul. Wyszyńskiego 3/1

Napisz do nas!

Powered by BreezingForms
© 2017 Mapeciaki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookie
Stroną opiekuje się: Webla.pl
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.