MENU

 

TEMAT TYGODNIA: Czekamy na Mikołaja

 

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

PONIEDZIAŁEK

 

Kim jest Święty Mikołaj?

  • próbuje opisać wygląd Świętego Mikołaja
  • wypowiada się na temat tradycji rozdawania prezentów przez Świętego Mikołaja
  • stara się uważnie słuchać
  • nie przerywa wypowiedzi innych 
  • odpowiada na zadawane pytania
  • stara się rozwiązywać zagadki słowne
  • odczuwa przyjemność ze sprawiania radości innym
  • ozdabia pracę plastyczną różnorodnym materiałem z wykorzystaniem kleju
  • aktywnie uczestniczy w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych 

WTOREK

 

List do Mikołaja

  • wypowiada się na temat wyglądu i roli Świętego Mikołaja
  • próbuje tworzyć prace plastyczne na podany temat
  • wypowiada się w formie plastycznej na temat swoich potrzeb i oczekiwań
  • próbuje wycinać nożyczkami
  • doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek podczas wycinania
  • rozpoznaje i próbuje nazywać uczucie radości związanej z atmosferą mikołajek
  • odczuwa przyjemność ze sprawiania radości innym
  • wypowiada się na określony temat
  • porównuje wysokość osób i przedmiotów; relacja: wysoki – niski
  • stara się wykonać zadanie zgodnie z poleceniem
  • dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym środowisku przyrodniczym związane z porą roku – zimą

ŚRODA

 

Liczymy pierniczki i mikołaje

  • rozpoznaje i nazywa znane mu przedmioty za pomocą zmysłu dotyku
  • porusza się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
  • próbuje tworzyć prace plastyczne na podany temat techniką malowania pędzlem
  • wypowiada się na temat swoich prac
  • reaguje ruchem i gestami na słowa
  • liczy obiekty w zakresie minimum 3
  • próbuje porównywać liczebność zbiorów i stosować określenie tyle samo
  • odtwarza rytm melodii ruchem
  • słucha uważnie nagrań piosenek
  • potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melodycznej
  • bawi się chętnie na powietrzu
  • poznaje właściwości śniegu podczas lepienia kul śniegowych 

CZWARTEK

 

Czapka Mikołaja

  • rozpoznaje i nazywa obiekty kojarzące się z danym dźwiękiem
  • próbuje składać obrazek pocięty na kilka części
  • porusza się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp
  • tworzy proste kompozycje płaskie z gotowych elementów (kół)
  • słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzieciom
  • dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego utworu
  • ozdabia według własnego pomysłu pracę plastyczną (szablon) różnorodnym materiałem z wykorzystaniem kleju
  • odtwarza ruchem rytm piosenki
  • próbuje toczyć kule do celu
  • porównuje wielkość kul, stosując określenia: duża – mała 

PIĄTEK

 

Prezent dla Mikołaja

  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
  • porusza się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
  • w zabawach ruchowych reaguje na umówiony sygnał
  • komponuje według własnego pomysłu pracę plastyczną z gotowych elementów z wykorzystaniem kleju
  • odczuwa satysfakcję z wykonania wspólnej pracy – szalika dla Mikołaja
  • odczuwa przyjemność ze sprawiania radości innym
  • wypowiada się na temat swoich prac
  • chętnie bawi się na powietrzu

 

 

TEMAT TYGODNIA: Teatrzyk przedszkolaka

 

PONIEDZIAŁEK

 

Zimowy pejzaż

  • wypowiada się na temat ilustracji, nazywa wybrane zwierzęta i wskazuje szczegóły
  • aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących prawidłowy oddech
  • dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym środowisku przyrodniczym związane z porą roku – zimą
  • wypowiada się na temat elementów zimowej pogody
  • aktywnie uczestniczy w twórczych zajęciach plastycznych
  • rozumie, że zwierzęta, tak jak ludzie, potrzebują do życia pokarmu i wody
  • rozumie, że należy się troszczyć o zwierzęta w okresie zimy
  • z pomocą N. dokarmia ptaki w czasie zimy
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N. 

WTOREK

 

Zimowe śpiochy

  • wykonuje czynności manipulacyjne – toczy z plasteliny wałeczek i próbuje mu nadać pożądany kształt
  • próbuje rzucać piłką do wyznaczonego celu
  • biega swobodnie i zatrzymuje się na sygnał
  • zna i nazywa wybrane kolory
  • wie, które zwierzęta zasypiają lub nie zasypiają na zimę
  • zna warunki potrzebne do życia (pokarm) wybranym zwierzętom
  • łączy obrazki w pasujące logicznie pary
  • poznaje właściwości śniegu w czasie zabawy na powietrzu

ŚRODA

 

Ptaki w karmniku

  • naśladuje sposób poruszania się wybranych zwierząt
  • porusza się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp
  • biega swobodnie i zatrzymuje się na sygnał
  • próbuje rzucać piłką do wyznaczonego celu
  • liczy i porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało, tyle samo
  • potrafi pogrupować przedmioty według ich liczebności
  • odtwarza rytm  melodii ruchem
  • słucha uważnie nagrań piosenek
  • potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melodycznej
  • stara się uważnie słuchać i wykonywać polecenie zgodnie z instrukcją 

CZWARTEK

 

Sikorka lubi słoninkę

  • porusza się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
  • porusza się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp
  • próbuje ilustrować ruchem czynności dnia codziennego
  • dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym środowisku przyrodniczym zimą
  • rozróżnia ptaki (np. sikorka, wróbel) żyjące w najbliższym  środowisku
  • zna warunki potrzebne do życia (pokarm) wybranym ptakom z najbliższego środowiska
  • podejmuje próby obserwacji ptaków
  • wnioskuje na temat obserwacji
  • rozumie, że należy się troszczyć o zwierzęta w okresie zimy
  • z pomocą N. dokarmia ptaki w czasie zimy
  • stara się uważnie słuchać i wykonywać polecenia zgodnie z instrukcją 

PIĄTEK

 

Zajączki chrupią marchewkę

  • reaguje na umówiony sygnał w zabawach ruchowych
  • próbuje eksperymentować w trakcie malowania techniką malowanie farbą akwarelową na podkładzie rysunku wykonanego kredkami świecowymi
  • podrzuca i chwyta piłkę
  • biega w różnych kierunkach
  • wie, które zwierzęta zasypiają lub nie zasypiają na zimę
  • grupuje obiekty w sensowny sposób
  • próbuje lepić z masy plastycznej, nadając jej pożądany kształt
  • aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących prawidłowy oddech
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: Zwierzęta zimą

 

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

PONIEDZIAŁEK

 

Zimowy pejzaż

  • wypowiada się na temat ilustracji, nazywa wybrane zwierzęta i wskazuje szczegóły
  • aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących prawidłowy oddech
  • dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym środowisku przyrodniczym związane z porą roku – zimą
  • wypowiada się na temat elementów zimowej pogody
  • aktywnie uczestniczy w twórczych zajęciach plastycznych
  • rozumie, że zwierzęta, tak jak ludzie, potrzebują do życia pokarmu i wody
  • rozumie, że należy się troszczyć o zwierzęta w okresie zimy
  • z pomocą N. dokarmia ptaki w czasie zimy
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.

 

WTOREK

 

Zimowe śpiochy

  • wykonuje czynności manipulacyjne – toczy z plasteliny wałeczek i próbuje mu nadać pożądany kształt
  • próbuje rzucać piłką do wyznaczonego celu
  • biega swobodnie i zatrzymuje się na sygnał
  • zna i nazywa wybrane kolory
  • wie, które zwierzęta zasypiają lub nie zasypiają na zimę
  • zna warunki potrzebne do życia (pokarm) wybranym zwierzętom
  • łączy obrazki w pasujące logicznie pary
  • poznaje właściwości śniegu w czasie zabawy na powietrzu

ŚRODA

 

Ptaki w karmniku

  • naśladuje sposób poruszania się wybranych zwierząt
  • porusza się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp
  • biega swobodnie i zatrzymuje się na sygnał
  • próbuje rzucać piłką do wyznaczonego celu
  • liczy i porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało, tyle samo
  • potrafi pogrupować przedmioty według ich liczebności
  • odtwarza rytm  melodii ruchem
  • słucha uważnie nagrań piosenek
  • potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melodycznej
  • stara się uważnie słuchać i wykonywać polecenie zgodnie z instrukcją

 

CZWARTEK

 

Sikorka lubi słoninkę

  • porusza się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
  • porusza się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp
  • próbuje ilustrować ruchem czynności dnia codziennego
  • dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym środowisku przyrodniczym zimą
  • rozróżnia ptaki (np. sikorka, wróbel) żyjące w najbliższym  środowisku
  • zna warunki potrzebne do życia (pokarm) wybranym ptakom z najbliższego środowiska
  • podejmuje próby obserwacji ptaków
  • wnioskuje na temat obserwacji
  • rozumie, że należy się troszczyć o zwierzęta w okresie zimy
  • z pomocą N. dokarmia ptaki w czasie zimy
  • stara się uważnie słuchać i wykonywać polecenia zgodnie z instrukcją

 

PIĄTEK

 

Zajączki chrupią marchewkę

  • reaguje na umówiony sygnał w zabawach ruchowych
  • próbuje eksperymentować w trakcie malowania techniką malowanie farbą akwarelową na podkładzie rysunku wykonanego kredkami świecowymi
  • podrzuca i chwyta piłkę
  • biega w różnych kierunkach
  • wie, które zwierzęta zasypiają lub nie zasypiają na zimę
  • grupuje obiekty w sensowny sposób
  • próbuje lepić z masy plastycznej, nadając jej pożądany kształt
  • aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących prawidłowy oddech
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.

 

 

TEMAT TYGODNIA: Wesoła choinka

 

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

PONIEDZIAŁEK

 

Ubieramy choinkę

  • uczestniczy w zabawach polegających na powtarzaniu gestów
  • potrafi wspólnie śpiewać
  • aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących prawidłowy oddech
  • zna znaczenie słów: tradycja, zwyczaj
  • słucha uważnie opowiadań i wierszy o tradycjach związanych ze świętami Bożego Narodzenia
  • wypowiada się na temat świąt Bożego Narodzenia
  • uważanie słucha i pyta o niezrozumiałe fakty
  • uczestniczy we wspólnym dekorowaniu choinki
  • odczuwa przyjemność ze sprawiania radości innym
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N. 

WTOREK

Śniegowe płatki na choinkę

  • potrafi ilustrować ruchem codzienne czynności
  • sprawnie podaje piłkę oburącz do kolegi
  • słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzieciom
  • odpowiada na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego utworu
  • podejmuje zabawy badawcze polegające na poznawaniu właściwości śniegu i lodu
  • próbuje wnioskować o efektach doświadczeń
  • próbuje ozdabiać narysowane przedmioty, kreśląc proste wzory graficzne
  • biega swobodnie i zatrzymuje się na sygnał

 

ŚRODA

 

Mały i duży prezent

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących prawidłową artykulację
  • próbuje skakać obunóż z ominięciem przeszkody
  • grupuje obiekty zgodnie z kryterium wielkości
  • stosuje określenia wielkości: mały – duży
  • podejmuje zabawy rytmiczne przy akompaniamencie dowolnego instrumentu muzycznego
  • rozpoznaje w zabawach różne elementy muzyki, np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości dźwięku
  • śpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi poznane piosenki
  • odróżnia rejestr dźwięków wydobywanych na pianinie: niski i wysoki
  • biega swobodnie – reaguje zmianą kierunku na sygnał

 

CZWARTEK

 

Łańcuch choinkowy

  • potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem: staje w rzędzie, tworząc pociąg, a potem ustawiając się jedno za drugim
  • uważnie słucha poleceń N.
  • reaguje na sygnał dźwiękowy
  • aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących prawidłową artykulację
  • próbuje wykonywać prace plastyczne zgodnie ze wzorem
  • uczestniczy we wspólnym dekorowaniu choinki
  • czerpie radość z efektów wspólnie wykonanej pracy
  • odgaduje, który spośród prezentowanych przedmiotów został schowany
  • poznaje właściwości śniegu w czasie zabawy na powietrzu

 

PIĄTEK

 

Świąteczne życzenia

  • próbuje wycinać nożyczkami dowolne kształty
  • stara się prawidło trzymać nożyczki
  • aktywnie uczestniczy w zabawach kształtujących prawidłowy oddech
  • tworzy proste prace przestrzenne z masy solnej
  • słucha uważnie opowiadań N. o tradycjach związanych ze świętami Bożego Narodzenia
  • stara się w zrozumiały sposób mówić o swoich potrzebach i odczuciach
  • wie, że inni ludzie także mają swoje potrzeby
  • układa krótkie życzenia świąteczne z pomocą N.
  • ozdabia według własnego pomysłu pracę plastyczną (szablon) różnorodnym materiałem z wykorzystaniem kleju
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie

 

 

Kontakt

Przedszkole Niepubliczne
Edukacyjno-Sportowe MAPECIAKI

tel.: +48 506 127 000
e-mail: kontakt@mapeciaki.pl

Przedszkole Dąbka

ul. Płk. Dąbka 8
84-200 Wejherowo

Przedszkole Sucharskiego

ul. Kotłowskiego 2a
84-200 Wejherowo

Żłobek Bolszewo

84-239 Bolszewo
ul. Wyszyńskiego 3/1

Napisz do nas!

Powered by BreezingForms
© 2017 Mapeciaki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookie
Stroną opiekuje się: Webla.pl
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.