MENU

 

TEMAT TYGODNIA: Kapryśna pogoda

 

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

PONIEDZIAŁEK 

Jaka jest pogoda?

 

  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych
  • dobiera dwa jednakowe lub różniące się jednym szczegółem obrazki
  • wykonuje czynności manipulacyjne – rozdziera papier na duże kawałki
  • aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyjnych i ortofonicznych
  • rozpoznaje zjawiska atmosferyczne i wymienia ich charakterystyczne cechy
  • nazywa typowe zjawiska atmosferyczne: pada deszcz, świeci słońce, wieje wiatr, burza
  • próbuje dzielić wyrazy na sylaby poprzez wyklaskiwanie
  • korzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych
  • reaguje na umówiony sygnał
  • potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem: w rzędzie 

WTOREK

Kropelki deszczu

  • aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyjnych i ortofonicznych
  • rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
  • próbuje rysować po śladzie
  • próbuje wydobywać dźwięki, manipulując przedmiotami podczas zabawy
  • wywołuje, zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty akustyczne
  • wie, że ludzie, rośliny i zwierzęta potrzebują do życia wody
  • maluje farbą plakatową prace plastyczne inspirowane muzyką
  • wypowiada się na temat swoich prac
  • chętnie bawi się na powietrzu
  • porusza się prawidłowo w różnym terenie (w ogrodzie), zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania 

ŚRODA

Jesienny spacer

 

  • próbuje dzielić wyrazy na sylaby poprzez wyklaskiwanie
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych
  • rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
  • bezpiecznie lepi z plasteliny prace na określony temat
  • rozumie konieczność ubierania się odpowiednio do pogody
  • nie zdejmuje czapki, szalika, rękawiczek, kurtki samodzielnie, bez porozumienia z osobą dorosłą
  • zna zasady prawidłowego zachowania się podczas burzy, mgły czy silnego wiatru
  • prawidłowo konstruuje wypowiedzi
  • śpiewa grupowo, zachowując tempo i rytm
  • ilustruje ruchem treść piosenki
  • aktywnie uczestniczy w zabawach rytmicznych
  • chętnie bawi się na powietrzu 

CZWARTEK 

Wieje wiatr

  • wskazuje przedmioty kojarzące się z danym dźwiękiem
  • próbuje wycinać nożyczkami
  • stara się prawidłowo trzymać nożyczki podczas wycinania
  • próbuje wydobywać określone dźwięki, manipulując przedmiotami podczas zabawy
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych
  • rozpoznaje i nazywa oznaki wiejącego wiatru
  • odczuwa siłę wiatru i określa ją słownie: lekki wiaterek, silny wiatr
  • stempluje palcami elementy obrazka
  • wypowiada się na temat uzyskanych efektów
  • sprawnie ustawia się na umówiony sygnał na zbiórkę 

PIĄTEK 

Gazetowe kałuże

  • nazywa i wskazuje części ciała
  • aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyjnych
  • rozpoznaje i nazywa typowe zjawiska atmosferyczne
  • stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas rysowania
  • powtarza krótkie rymowanki, wystukując rytm utworu
  • tworzy płaskie kompozycje plastyczne techniką wyklejania z papieru
  • próbuje wydobywać określone dźwięki, manipulując przedmiotami podczas zabawy
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: Mali konstruktorzy

 

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

PONIEDZIAŁEK 

Manipulujemy
i konstruujemy

  • układa płaskie kompozycje według własnego pomysłu z określnych materiałów
  • dostrzega różnice między obrazkami
  • dostrzega skutki wykonywanych przez siebie czynności manipulacyjnych
  • odczuwa satysfakcję z efektów swojej pracy
  • potrafi poprawnie policzyć minimum trzy przedmioty
  • zna znaczenie słowa konstruować
  • zaczyna orientować się, które zmiany są odwracalne, a które nie
  • wznosi proste konstrukcje z klocków
  • uważnie obserwuje i wypowiada się na temat swojej konstrukcji i prac innych
  • porusza się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania

WTOREK 

Budujemy wieże

  • chętnie bierze udział w zabawach i zajęciach organizowanych przez N.
  • uczestniczy w zabawach polegających na powtarzaniu gestów
  • dobiera w pary obrazki o takiej samej treści
  • spostrzega, zapamiętuje i odtwarza proste układy elementów
  • rozumie pojęcia wielkości i ich używa: duży, mały, większy, mniejszy, wysoki, niski
  • rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni i ich używa: na, pod, za, przed
  • potrafi poprawnie liczyć w zakresie minimum 3
  • korzysta w ustalony sposób z urządzeń i sprzętów terenowych podczas zabaw na powietrzu 

ŚRODA 

Co jest w kształcie koła?

  • uczestniczy w zabawach polegających na powtarzaniu gestów
  • stara się uważnie słuchać poleceń w trakcie wykonywania zadań
  • układa płaskie kompozycje według własnego pomysłu z różnorodnego materiału
  • przelicza elementy zbioru w zakresie minimum 3
  • rozpoznaje figurę geometryczną – koło – wśród innych figur
  • wyszukuje kształt koła w przedmiotach codziennego użytku
  • próbuje klasyfikować przedmioty według kształtu
  • odtwarza rytm za pomocą ruchu oraz wywołując efekty akustyczne
  • uczestniczy w zabawach ruchowo-muzycznych
  • rozpoznaje dźwięk i nazywa wybrane instrumenty perkusyjne

CZWARTEK 

Kwadraty i kwadraciki

  • przestrzega reguł gry w zabawach ruchowych
  • wznosi proste konstrukcje z klocków
  • rozumie pojęcia wielkości: wysoki – niski i ich używa
  • próbuje szacować wielkość przedmiotów
  • rozpoznaje figurę geometryczną – kwadrat – wśród innych figur, nie nazywając jej
  • próbuje wyszukiwać kształt kwadratu w przedmiotach codziennego użytku
  • próbuje klasyfikować przedmioty według kształtu
  • powtarza krótkie rymowanki i próbuje ilustrować je ruchem zgodnie z instrukcją
  • wypowiada się na określony temat
  • jest zainteresowane przyrodą – obserwuje, zadaje pytania na temat najbliższego otoczenia 

PIĄTEK 

Kolorowe trójkąty

  • uczestniczy w zabawach polegających na powtarzaniu gestów
  • grupuje obiekty w sensowny sposób w czasie zabawy w sali przedszkolnej
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych organizowanych przez N.
  • próbuje określić przeznaczenie przedmiotów codziennego użytku
  • rozpoznaje figurę geometryczną – trójkąt – wśród innych figur, nie nazywając jej
  • próbuje wyszukiwać kształt trójkąta w przedmiotach codziennego użytku
  • układa dowolną kompozycję płaską z trójkątów
  • próbuje dzielić wyrazy na sylaby z jednoczesnym ich wystukiwaniem klockiem o podłogę
  • korzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych
  • sprawnie ustawia się na umówiony sygnał na zbiórkę 

 

TEMAT TYGODNIA: Mój przyjaciel zwierzak

 

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

PONIEDZIAŁEK 

Mój przyjaciel pies

  • łączy w pary logicznie pasujące do siebie obrazki
  • formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne
  • aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyjnych
  • zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od N.
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta – pies
  • rozumie, że o zwierzęta należy się troszczyć
  • wie, że zwierzętami domowymi trzeba się opiekować
  • słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzieciom
  • wypowiada się na temat treści słuchanego tekstu oraz ilustracji
  • próbuje wykonywać proste zadania graficzne
  • korzysta w ustalony sposób z urządzeń i sprzętów terenowych podczas zabaw na powietrzu 

WTOREK 

Pogłaszcz kotka

  • ogląda samodzielnie książki
  • wypowiada się na temat ilustracji, nazywając obiekty i wskazując szczegóły
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta – kot
  • naśladuje sposób poruszania się wybranych zwierząt
  • porusza się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp
  • próbuje wycinać nożyczkami po śladzie
  • bezpiecznie korzysta z nożyczek
  • próbuje wykonywać proste zadania graficzne zgodnie z poleceniem
  • słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzieciom
  • rozumie treść słuchanego tekstu
  • dostrzega skutki wykonywanych przez siebie czynności manipulacyjnych – lepienia z plasteliny
  • odczuwa satysfakcję z efektów swojej pracy
  • obserwuje przyrodę i wypowiada się na temat zmian związanych z jesienią
  • chętnie bawi się na powietrzu 

ŚRODA 

Zwierzęta domowe

  • zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od N.
  • zwraca się grzecznie do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy
  • zadaje pytania związane z tematem i uważnie słucha odpowiedzi
  • rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta domowe
  • wie, jakich warunków życiowych potrzebują zwierzęta domowe
  • wykonuje proste prace plastyczne według wzoru
  • układa proste rytmy w regularnych układach
  • próbuje szacować liczebność zbioru
  • potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melodycznej
  • stara się przedstawiać treść piosenki, wykonując proste ruchy
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-muzycznych
  • próbuje samodzielnie organizować sobie czas wolny w ogrodzie

CZWARTEK 

Skrzydlaci przyjaciele

  • próbuje porównywać długości, stosując określenia: dłuższy, krótszy
  • naśladuje gesty, ruchy, mimikę innych osób
  • ogląda samodzielnie książki
  • wypowiada się na temat ilustracji, nazywając obiekty i wskazując szczegóły
  • próbuje nazywać czynności wykonywane przez postacie przedstawione na ilustracji
  • stara się ostrożnie korzystać z książek i odkłada je na miejsce
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe – ptaki (kanarek, papuga)
  • próbuje dzielić wyraz na sylaby poprzez wyklaskiwanie
  • zna i nazywa wybrane kolory
  • wykonuje pracę plastyczną techniką wyklejanki
  • naśladuje sposób poruszania się wybranych zwierząt
  • rysuje kredą na chodniku 

PIĄTEK 

Kolorowe rybki

  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta – ryby akwariowe
  • potrafi nakleić elementy i uzupełnić kompozycję plastyczną, dorysowując elementy
  • maluje farbami za pomocą pędzla określone kształty
  • próbuje wycinać nożyczkami
  • bezpiecznie posługuje się klejem
  • stara się współpracować w małej grupie przy wykonywaniu wspólnego zadania
  • dobiera obrazki w logiczne pary: zwierzę – jego pokarm
  • uczestniczy w organizowanych zajęciach ruchowych w sali i w ogrodzie
  • przestrzega obowiązujących zasad zabawy

 

 

TEMAT TYGODNIA: Dzień Pluszowego Misia

 

Temat dnia

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

PONIEDZIAŁEK 

Nasze pluszowe misie

  • porównuje wielkości: długi – krótki, wysoki – niski
  • grupuje obiekty według kryterium wielkości
  • podejmuje proste zabawy pantomimiczne
  • potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzonych przez N.
  • dzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami i odczuciami
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta – niedźwiedź
  • zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas spacerów i ich przestrzega – nie oddala się od N.
  • zwraca się grzecznie do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy
  • zadaje pytania związane z tematem i uważnie słucha odpowiedzi
  • stara się dzielić swoimi zabawkami z innymi dziećmi
  • korzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych
  • reaguje na umówiony sygnał 

WTOREK

Przyjaciele Kubusia Puchatka

  • próbuje układać obrazek z kilku elementów
  • próbuje kolorować rysunek, mieszcząc się w konturze
  • grupuje obiekty według kryterium koloru
  • słucha fragmentów opowiadań o treści bliskiej dzieciom
  • odpowiada na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego utworu
  • naśladuje sposób poruszania się wybranych bohaterów utworu
  • zna bohaterów książki o Kubusiu Puchatku
  • tworzy prace plastyczne techniką wyklejanki
  • umie podskakiwać w dowolny sposób

ŚRODA

Miś jest chory

  • układa proste kompozycje płaskie z figur geometrycznych – kół
  • wypowiada się na temat treści oglądanych obrazków; wymienia osoby i przedmioty
  • odpowiada na pytania N. dotyczące treści obrazków
  • próbuje samodzielnie wymyślać przygody bohaterów utworu
  • wie, że należy dbać o zabawki
  • informuje o napotykanych trudnościach w czasie zabaw i podczas wykonywania czynności
  • rozumie przyczyny i skutki pewnych działań
  • dobiera 2 jednakowe lub różniące się jednym szczegółem obrazki
  • potrafi poprawnie policzyć minimum 3 przedmioty
  • próbuje tworzyć zbiory dwuelementowe
  • stara się przedstawiać treść rymowanki, wykonując proste ruchy
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-muzycznych 

CZWARTEK

Opowiadanie o misiu Felutku

 

  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych
  • słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzieciom
  • odpowiada na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego utworu
  • wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
  • potrafi na obrazku wyodrębnić z tła kształty znanych przedmiotów
  • korzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych
  • reaguje na umówiony sygnał 

PIĄTEK 

Lepimy misia z masy solnej

  • podejmuje zabawy rytmiczne przy muzyce w formie opowieści ruchowej
  • rozpoznaje w zabawach różne elementy muzyki, np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości dźwięku
  • odczuwa przyjemność, pomagając dorosłym w codziennych czynnościach
  • rozumie znaczenie zwrotów grzecznościowych i wie, kiedy się ich używa
  • zna właściwości i możliwości zastosowania masy solnej
  • lepi z masy solnej
  • próbuje ilustrować ruchem treść utworu
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych swobodnych i organizowanych przez N. 

 

Kontakt

Przedszkole Niepubliczne
Edukacyjno-Sportowe MAPECIAKI

tel.: +48 506 127 000
e-mail: kontakt@mapeciaki.pl

Przedszkole Dąbka

ul. Płk. Dąbka 8
84-200 Wejherowo

Przedszkole Sucharskiego

ul. Kotłowskiego 2a
84-200 Wejherowo

Żłobek Bolszewo

84-239 Bolszewo
ul. Wyszyńskiego 3/1

Napisz do nas!

Powered by BreezingForms
© 2017 Mapeciaki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookie
Stroną opiekuje się: Webla.pl
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.